ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است محل خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان مشخص شد حملات خمپاره‌ای نظامیان صهیونیست به بیمارستان «کمال عدوان» غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) باقری: تلاش‌های امیرعبداللهیان برای تحقق اهداف سیاست خارجی ماندگار است همسر بشار اسد به سرطان مبتلا شد لحظه شکار پهپاد آمریکایی «ام کیو۹ » بر فراز آسمان البیضاء + فیلم شیخ عیسی قاسم: شهادت آیت‌الله رئیسی رخدادی تلخ برای جهان اسلام است وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد بلینکن: خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود حملات بی‌امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (یکم خرداد ۱۴۰۳) امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط سرکنسول کشور‌های خارجی در مشهد
سرخط خبرها

استفاده از تکنولوژی‌ کشورهای دوست برای ساخت قطار سریع‌السیر مشهد - تهران

  • کد خبر: ۱۸۶۱۲۰
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
استفاده از تکنولوژی‌ کشورهای دوست برای ساخت قطار سریع‌السیر مشهد - تهران
مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور با اشاره به در اولویت قرارگرفتن ساخت قطار سریع‌السیر مشهد-تهران گفت: این قطار تکنولوژی پیشرفته‌ای دارد و علاوه بر استفاده از ظرفیت داخلی از تکنولوژی کشورهای دوست‌مان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حدود دو هفته گذشته بود که به مناسبت شهادت امام رضا (ع) حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به مشهد سفر کرد.  
وی در حاشیه این سفر جلسات مختلفی با حضور مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کرد. رئیسی همچنین در یکی از این جلسات به موضوع ساخت قطار سریع‌السیر مشهد - تهران اشاره کرد و از مدیران مرتبط نیز خواست این پروژه در اولویت قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این رابطه گفت: در حال طراحی راه‌آهن سریع‌السیر تهران - مشهد با توجه به تکنولوژی پیچیده آن هستیم که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

میعاد صالحی گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور در روز شهادت امام رضا (ع) مبنی بر راه اندازی قطار سریع السیر تهران_ مشهد اولین جلسه در این خصوص تشکیل شد.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن، قطار سریع السیر دارای تکنولوژی پیچیده است چراکه نسل راه آهن برقی دارای تکنولوژی پیشرفته است و از فضای دیزلی به نسل راه آهن برقی ارتقا پیدا کرده است.

او گفت: در حال طراحی این مسیر هستیم که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود البته با توجه به تکنولوژی پیشرفته این مسیر علاوه بر استفاده از ظرفیت و دانش داخلی از دانش کشور‌های همسایه این بخش استفاده خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->